En seguiments realitzats en 30 parcel·les d’agricultors les campanyes 2016 i 2017 les micotoxines més freqüents han estat l’àcid fusàric, el deoxinivalenol (DON o vomitoxina), l’aflatoxina G2, la beauvericina, les fumonisines (B1 i B2) i l’àcid penicíl·lic. Quines micotoxines són potencialment més perilloses i de quina manera poden afectar a l’alimentació de les vaques de llet?
27_maig_Micotoxines BdM farratgeCategories
Articles
ARTICLES RELACIONATS
⚠️ El perill d'incendi forestal continua alt i molt alt a l'interior de la meitat oest. Al litoral i prelitoral central i interior del nord-est predomina el perill alt.
🚜 La probalitat d'ignició de cereal durant la sega és molt elevada a La Segarra.
👉http://agricultura.gencat.cat/ca/ambits/medi-natural/incendis-forestals/mapes/
⚠ El Servei Meteorològic de Catalunya ha actualitzat l'avís de situació meteorològica de perill (#SMP) per onada de calor ⚠
➡ Llindar que es pot superar: onada de calor
➡ Grau de perill màx. 6/6
🌾 Acord amb les organitzacions agràries per afrontar amb la màxima seguretat la campanya de la sega en aquest dies d'elevat risc d'incendi.
🚜 Recomanem segar a 1a hora en zones a tocar del bosc i fer una parada tècnica entre les 14 i les 17 h.
👉 https://govern.cat/salapremsa/notes-premsa/422323/acord-organitzacions-agraries-afrontar-maxima-seguretat-campanya-sega-aquests-dies-delevat-perill-dincendis
____________________________________
